donderdag 28 augustus 2008

Laatste dagen voor D-Day

Het is nu echt aftellen. Nog 3 nachtjes slapen en dan mogen ongeveer 1000 atleten het Gooimeer in voor het WK O3 in Almere.

Zelf ben ik er klaar voor. Ik realiseer me dat ik geen weken heb gedraaid van 30 uur waar ik mijn collega (selectie)atleten over hoor praten. In mijn topweken heb ik ongeveer 20 uur getraind, maar meestal dus nog minder. Toch voel ik mij sterker dan ooit. Dit aantal uren kon ik namelijk nooit aan en dit jaar wel. Bovendien biedt mij dit veel perspectief voor de komende jaren...

Het is niet reeel om te denken dat deze trainingen genoeg zijn om op een WK voorin mee te strijden. Maar ik ben erg nieuwsgierig hoe ver deze trainingen mij brengen op deze afstand en op dit niveau. Dit wordt de eerste keer dat ik een race van deze lengte ga bedwingen. En dan gelijk een WK maakt het erg bijzonder.

In deze periode zit de selectie voor het WK op Centre Parcs nabij Almere. Ik ben daar ook 3 dagen geweest het afgelopen weekend. Het was erg gezellig met Jerzy Kasemier in het huisje maar ik heb er voor gekozen om de rest van de periode alles vanuit huis te regelen. Dat betekent veel op en neer rijden; vandaag registratie van elite-atleten, morgen de openingsceremonie, zaterdag de fiets inleveren en zondag de wedstrijd. Maar de voordelen van thuis slapen en je eigen gewoonten en spullen om je heen verdringen de nadelen.

De weersvoorspellingen geven aan dat het zaterdag en zondag (plotseling) erg warm wordt. Hopelijk trekt dit weer ook veel bezoekers naar dit prachtige evenement.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Eddy,

Succes bij je WK debuut en geniet ervan! Ook met 20 uur trainen in de week kun je heel ver komen(
Greg Welch trainde voor een Ironman ook rond deze omvang en won Hawaii)
groeten,

Menno