maandag 15 september 2008

Overwinning in Spijkenisse

Ik had mij al een tijdje geleden inschreven voor de triatlon van Spijkenisse, maar ik besloot pas de avond voor de wedstrijd om te starten. De slijtageslag op het WK in Almere had mijn lichaam een flinke klap gegeven. Het herstel duurde langer dan ik gewend was (maar goed ... ik had ook nog nooit een wedstrijd langer dan een halve triatlon gedaan dus zoveel was ik nog niet gewend).

Het is een snel en makkelijk zwemparcours in Spijkenisse: 750 m heen en 750 m terug. Wederom was ik goed weg en de eerste 200 m voerde ik het zwemmen aan. Vincent Bohm kwam voorbij samen met een onbekende (die ik na het zwemmen niet meer heb gezien). Ik moest behoorlijk doorzwemmen om daar bij te blijven maar dat ging goed.

Eenmaal op de fiets ontstond er een groepje vooraan in de wedstrijd met Vincent Bohm, Carlo van den Bergh, Wim Korving en ik. Behalve dat Vincent wegviel door pech gebeurde er niet zo veel. Ik had overigens geen idee hoeveel voorsprong wij op dat moment hadden.



De eerste helft van het lopen heb ik het rustig aan gedaan. Ik wist dat ik op dit moment beter loop dan Carlo en Wim. Maar ik moest nog wel in de gaten houden of achter ons nog personen aan een opmars bezig waren.

Na ongeveer vijf kilometer zag ik dat iemand inderdaad aan een opmars bezig was en dat was het moment waarop ik ben gaan versnellen. De eerste helft van de 10 km liep ik in 18.02, de tweede helft in 16.50. Dat was ruim voldoende om de overwinning veilig te stellen. Rene Poppe en Vincent Bruins waren de atleten die tijdens het lopen veel terrein hebben goed gemaakt. Zij eindigden als 2e en 3e.

foto's: P.A. de Jong

Uitslag:
1) Eddy Lamers 2.01.05
2) Rene Poppe 2.01.39
3) Vincent Bruins 2.01.45
4) Wim Korving 2.01.54
5) Carlo van den Bergh 2.02.31
6) Bas ten Harkel 2.03.55
7) Frans van Heteren 2.07.26

Geen opmerkingen: