zaterdag 3 oktober 2009

Uit het leven van een speedsuit

Ergens in 2007 kocht ik een speedsuit. Het was een Blue Seventy pak, type PointZero. Ik dacht dat dit pak handig zou zijn voor lange afstand wedstrijden waarbij je geen wetsuit mag dragen omdat het water te warm is. Maar (uiteraard) in Nederland nooit gebruikt.

Afbeelding kaart

In dat jaar vroeg Bram van den Bergh of hij dit pak mag lenen voor zijn trip naar Hawaii. Geen probleem natuurlijk. Daar weet je zeker dat je geen wetsuit aan mag trekken. Maar daar mag je wel gebruik maken van deze speedsuits tijdens het zwemmen.  Dat was de eerste keer dat dit pak de omgeving en het water van Kona heeft gezien.

Een jaar later had ik zelf het pak nog steeds niet gebruikt (ondertussen had Evert Scheltinga er wel een zwemloop mee gewonnen). Ik heb op www.triathlonweb.nl het pak te koop gezet. Cees Colijn maakte gebruik van mijn aanbieding voor zijn reis naar Hawaii in 2008.

Op dit moment verblijft dit pak wederom op Hawaii. Diederik Scheltinga heeft het pak geleend van Cees voor zijn Hawaii avontuur.

Three times Hawaii. Lucky speedsuit!  

Geen opmerkingen: