donderdag 18 augustus 2011

Twentse Triathlon Tour

Heel boeiend en leuk concept waar ik al een aantal jaar aan mee wil doen. De tijd om elke dag naar het Oosten te reizen was telkens een te hoge drempel.
Nu ik dichterbij woon was de gelegenheid er om mee te doen. Maar deze eerste deelname is er niet een om over naar huis te schrijven. Dan maar in een blog.

Maandag: de proloog.
Tijdrit op de fiets van ongeveer 10 km. Ongeveer 20 min. voor de start knapte in mijn achterwiel een spaak met direct een bijbehorend slag in het wiel. Doorrijden met dit wiel kon niet. Een aantal atleten was niet zo vriendelijk om hun achterwiel uit te lenen en voor een aantal was dit praktisch niet mogelijk omdat ze immers zelf nog moesten fietsen. Eén minuut voor de start had ik toch een wiel. Snel wisselen, maar ik was te laat voor de start. Gewoon mijzelf in de startrij genesteld en hopen dat ik niet gediskwalificeerd zou worden. De tweede plaats in het rijtje van tourdeelnemers viel mij achteraf niet tegen.

Dinsdag: aqualon (oftwel zwemmen, lopen, zwemmen)
Zwemmen ging goed, bewust ingehouden om hard te kunnen lopen. Ik zag dat ik aan de leiding ging, maar nadat ik uit het water was geklommen, zag ik zo'n 6 atleten voor mij lopen. Hoe kan dat nou? Letterlijk en figuurlijk de weg kwijt. Doordat ik daar over aan het nadenken ging, vergat ik de rondjes op de atletiekbaan te tellen. Achteraf 50 m teveel gezwommen en 400 m teveel gelopen.

Woensdag duathlon (oftewel hardlopen, fietsen, hardlopen)
Natuurlijk weet ik dat je op deze afstand (3, 11, 2 km) beter niet van schoenen kan wisselen. Maar ik heb niet de beschikking over speciale schoenadapters. De jongens die voor mij eindigden wel. Na de eerste wissel kon ik op de fiets nog aansluiten bij de eerste groep, maar tijdens de tweede wissel verloor is teveel tijd om nog aan de kunnen sluiten. Als 5e gefinished. In het klassement wel opgeschoven van plaats 5 naar 3.




Geen opmerkingen: