dinsdag 6 september 2011

Weer podiumplaats

Oke, oke ... het zijn natuurlijk niet de topwedstrijden waaraan ik heb deelgenomen, maar toch heb ik tot nu toe vier podiumplaatsen gehaald in vier wedstrijden.

Zo ook afgelopen zondag in Enschede: de Rutbeektriatlon. Ik moet nog voorzichtig zijn met mijn knie, dus na de kwarttriatlon van vorige week nu een 1/8.

Een half uur voor de start knapte de versnellingskabel van mijn voorderrailleur. Was even een stressmomentje. Daardoor geen tijd meer voor warming-up, maar ik kon wel gewoon meedoen na de reparatie.

De gehele 750 m bij Cornelis Scheltinga in de voeten gezwommen. Meer zat er niet in. Op de fiets in het begin tempo gereden tot we bij de kop van de wedstrijd waren. Daarna zakte het tempo flink terug. Het zou dus worden beslist tijdens het lopen.

Tot ongeveer 3 km kon ik mee in het tempo van Cornelis, daarna moest ik het 15 jaar jongere en 20 kg lichtere talent langzaam laten gaan. Aan de streep was het verschil 13 seconden.

Volgende afspraak is in Vreden (D). Daar staan een aantal Duitse topatleten aan de start. Op papier wordt daar geen podiumplaats verwacht, maar ik ga proberen om de goede score tot nu toe voort te zetten.

Uitslagen

Geen opmerkingen: