donderdag 31 juli 2008

Records

Yvonne van Vlerken heeft het (officieuze) wereldrecord op de Ironman afstand verbroken. Haar wedstrijd in Roth (D) over 3,8 km zwemmen, 180 km fietsen en 42,1 km hardlopen ging in 8.45.48 uur. Ongelofelijk knappe prestatie.

Terwijl zij ongetwijfeld nog aan het nagenieten is, houd ik mij bezig met mijn eigen records. Voor het eerst in mijn leven heb ik namelijk 2 uur hardgelopen; achter elkaar, zonder pauze ;-). Mijn oude record stond op 1.45 uur dat ik in mei van dit jaar één keer heb gelopen. Daarvoor was mijn maximum 1.30 uur dat ik vorig jaar twee of drie keer heb volgehouden. Als je dit vergelijkt met de toppers op de lange afstand dan stelt de kwantiteit van mijn looptrainingen niks voor. Maar ik ben erg blij dat ik trainingen van deze omvang nu wel aan kan.

Geen opmerkingen: