donderdag 24 februari 2011

Sportvasten dag #1

Vandaag ben ik begonnen met een sportvasten kuur. Mijn persoonlijk doel is om wat kilo’s kwijt te raken en om mijn vetverbranding efficiënter te laten werken. Sportvasten is vrij nieuw. Ik ben benieuwd naar de ervaring, het mentale traject en het fysieke resultaat.

“Sportvasten beïnvloed je stofwisseling zodat er een duurzame switch van suiker- naar vetverbranding tot stand komt.” Het is een 10-daagse kuur. Eerst drie afbouwdagen waarop je steeds minder mag eten. Vervolgens (maximaal) drie sapdagen om je totale koolhydraatvoorraad uit te melken. Afsluitend vier opbouwdagen onder meer om weer te wennen aan vast voedsel.

Als je het goed doet zou je deze metabole switch lange tijd kunnen vasthouden. Eventueel door aanvullende minikuurtjes.

Op de eerste (afbouw)dag bestond mijn ontbijt uit twee stuks fruit en een beetje appelsap. De lunch was een salade van 100 gram sla en twee tomaten. ‘s Avonds mocht ik nog 200 gram gewokte groente. Verder alleen maar water gedurende deze dag.

Mijn sportvastencoach is Grada Boschker. Samen met haar “sla” ik mij er wel doorheen.

Gewicht: 76,2 kg

Geen opmerkingen: