zondag 23 juni 2013

Genoeg is genoeg

Wat doe je als je simpelweg geen plezier meer beleeft aan trainingen en wedstrijden?
Antwoord is simpel: stoppen met sporten. In ieder geval tijdelijk. Ik sport voor mijn plezier en op dit moment is dat weg.

Na het (weggevallen) WK merkte ik dat ik het niet meer kan opbrengen om te trainen. De hele winter door weer en wind naar mijn werk gefietst, maar tijdens de mooie zomerdagen lukte het mij niet om daarvoor vroeg op te staan. In de afgelopen 2 weken heb ik precies 1 x gezwommen en 2 wedstrijden gedaan. En daarvoor was het niet veel beter.

De halve triatlon in Bocholt beleefde ik zonder passie, plezier en bezieling. Het voelde als een verplicht nummertje. Ik werd nog 3e, maar ook dat boeide mij niet. En gisteren tijdens de eredivisie in Stein wilde ik nog graag mijn teamverplichting nakomen. Gelukkig vond ik het wel leuk om te proberen met ons team een goede prestatie neer te zetten.

Oorzaak onbekend. Overtraindheid kan het niet zijn. Daarvoor doe ik te weinig. Misschien dat het zeer strakke schema van werk, gezin en sporten te strak stond. Of dat bepaalde gebeurtenissen in mijn 'privéleven' de emmer deden overlopen.

Maar het is genoeg. Ik ga er even tussenuit. Niet aan trainen en wedstrijden denken en pas weer gaan sporten als ik daar zin in heb. Voorlopig alle wedstrijden geschrapt.

Geen opmerkingen: