zaterdag 3 juli 2010

Triatlon Didam : DNF #3

In tegenstelling tot vorige week in Gendt voelde ik mij tijdens het fietsen erg sterk. Veel macht in mijn benen. Maar na 25 km een hard gesis. Lekke band. Opmerkelijk was dat ik nog ongeveer 15 km met een redelijk harde band kon doorfietsen. Daarna gestopt om eerst schuim in mijn tube te spuiten. Dat werkte niet. Daarna nog geprobeerd om de tube eraf te halen maar ook die poging strandde. Na vijf minuten had ik er genoeg van.

Twee kilometer op kop gezwommen in recreatieplas de Nevelhorst aan de rand van Didam. Ik zwom lekker mijn eigen tempo. De dag van tevoren nog even geprobeerd of ik in mijn hesje kon zwemmen (wetsuit was immers verboden) en dat ging prima. Als eerste uit het water met vier man in mijn kielzog. Na de wissel was alleen Bert Flier daar nog van over. Eerste paar kilometer hard doorgereden. We moesten nog acrobatische manoeuvres uithalen om vier ongeleide projectielen te ontwijken: drie teckels en hun baasje die het erf af rende.

Een paar kilometer verder moest ik wederom de acrobaat uithangen omdat een bidon van Bert's fiets stuiterde. Een volle bidon die met een vaartje van 42 km/u vanaf zadelhoogte stuitert, maakt rare sprongen.

Aan het begin van de tweede ronde kreeg ik dus mijn lekke band.  Bert op de hoogte gebracht en hem succes gewenst. Even later vroeg Bert heel slim: als jij toch een lekke band hebt, mag ik dan jouw bidon met sportdrank hebben. Tuurlijk Bert! Als de situatie een keer andersom is weet ik zeker dat ik op jouw hulp kan rekenen.

Toen ik uitstapte was het verschil met de achtervolgers opgelopen tot 4,5 minuut. Toen ik nog met mijn tube bezig was, zag ik ze voorbij komen.

Mijn seizoen tot nu toe is het seizoen waarin ik mijn beste resultaten heb behaald in trainingswedstrijden: 1e halve Westervoort, 2e halve Bocholt. De rest bagger.

Links:

Verslag van winnaar Bert Flier

Geen opmerkingen: