zondag 15 juni 2008

Pre-race favourites Stein (LD)

Mijn vorige voorspelling (mannenwedstrijd Nieuwkoop) kwam aardig in de buurt van de uiteindelijke resultaten. Vandaar dat ik het nog maar eens probeer om ook het NK Long Distance te voorspellen.
Mijn pre-race favourites mannen (alhoewel de buitenlanders van grote invloed kunnen zijn op het verloop van de wedstrijd beperk ik mij alleen tot het noemen van de Nederlanders die ik vooraan verwacht):
1) Chris Brands: na zijn DNF in China en ook zijn DNF in Stein vorig jaar is hij gebrand(s) om weer een goed resultaat neer te zetten. Zijn prestatie in Almere vorig jaar is bij iedereen bekend en de race in Stein valt prima in zijn voorbereiding op de Ironman van Zurich.
2) Dave Rost: Prima prestatie neergezet op Lanzarote. Eén van de weinige lange afstandsatleten in Nederland die alle drie de onderdelen goed beheerst.
3) Carlo Pullens: Vorig jaar al goed op dreef in Stein. Dit jaar een prima wedstrijd gehad op Lanzarote. Zeker een kanshebber voor het podium.
Daarnaast zijn er enkele outsiders zoals Rob Steegink en Bas Borreman. Bovendien is het interessant om te zien wat Eric-Simon Strijk op deze afstand kan.
Ik ben zelf niet fit. Conditioneel is het prima maar ik heb wat problemen op spierniveau die ook in Nieuwkoop opspeelden. Ik ben hard aan het werk om dit op te lossen, maar tot nu toe is het zelfs nog niet zeker of ik start.

Geen opmerkingen: