maandag 9 augustus 2010

Winst halve triatlon Leiderdorp

De zwemstart verliep chaotisch. Er werd gewacht op een wethouder. Maar plotseling schreeuwde iemand iets en het veld was vertrokken. Ik aarzelde even maar besloot al snel om ook te gaan zwemmen. Zo'n pak zwemmers terugfluiten gaat niet lukken.IMG_0616Ik kwam de eerste zwem kilometer niet in mijn ritme. Mijn armen voelde zwaar aan en ik kreeg geen grip in het water. Het lukte maar net om in de staart van het eerste groepje (4 personen) te blijven. Maar het zwemmen ging steeds beter en ik werkte mij naar voren om na 2,5 km als tweede uit het water te komen.

Na de wissel sprong ik als tweede op de fiets. Een jonge Belg was mij nog voor. Frans van Heteren, inmiddels al 44 jaar, haakte na ongeveer 15 al aan. Zijn verlies op het zwemonderdeel had hij dus snel goed geIMG_0621[5]maakt. Samen met Van Heteren hield ik het tempo hoog en de jonge Belg moest toen snel lossen. De laatste 45 km op de fiets heb ik de koppositie niet afgestaan. Ik fietste stevig door om eventuele achtervolgers niet de kans te geven om bij te sluiten. Van Heteren kon blijven volgen.
 
De wissel van het fietsen naar het lopen gaf een voorsprong voor Van Heteren. Hij besloot om geen sokken aan te trekken. Ik wel met het oog op blaren en het herstel daarvan. De eerste 3 km heb ik flink gas gegeven om weer aan te sluiten. Daarna was het ritme zoeken. Samen liepen we tot aan 16 km. Daarna heb ik het tempo weer opgevoerd omdat ik Carlo Pullens sterk op zag komen. Mijn laatste rondje van 5,4 km ging het snelst. Frans behield de tweede plaats, mede omdat Carlo in de laatste ronde zijn opmars niet kon doortrekken.

IMG_0630[5]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leiderdorp

 

bron: de Gelderlander

Uitslag 1/2 triatlon

Tweets:
http://twitter.com/CarloPullens/status/20632010506
http://twitter.com/CarloPullens/status/20691704521

- Bericht triathlonweb

Geen opmerkingen: