maandag 26 mei 2008

Voorbeschouwing NK Nieuwkoop

Aanstaande zondag (1 juni) staat het NK midden afstand op het programma. Hierbij mijn voorbeschouwing door het noemen van de titelkandidaten bij de mannen:

1) Bas Diederen: full-time triatleet en veelvuldig Nederlands kampioen op de Olympische afstand. Het verschil tussen de Olympische en de Midden afstand is kwa voorbereiding (trainingen) en intensiteit verwaarloosbaar. Dus Bas is de absolute favoriet.

2) Eric Simon Strijk: als het hem lukt om na het zwemmen, eventueel met behulp van de andere Davilex teamleden, naar de kop van de wedstrijd te fietsen en daar te blijven, maakt hij een grote kans om de wedstrijd naar zijn hand te zetten tijdens het lopen.

Belangrijke outsiders:

3) Remy Vasseur: Heeft zich vorig jaar sterk verbeterd op de lange afstand. Vorige week uitgestapt tijdens de halve triatlon van Kruiningen, dus hij heeft energie over en bovendien wat goed te maken.

4) Matthijs van Scheijen: sterke jongen, die je nooit mag uitvlakken.

5) Rick Nijhoving: enorm sterke zwemmer en fietser. Als hij een paar minuutjes kan pakken op deze onderdelen kan hij wellicht een podiumplaats halen.

En ikzelf? Je kunt geen wonderen verwachten van een werkende vader. Alhoewel ik niet minder fanatiek ben geworden heeft triatlon een andere plaats gekregen.

Verder vind ik het erg jammer dat Jerzy Kasemier niet op dit NK zal verschijnen. Ik zie hem zonder enige twijfel als de beste lange afstand triatleet. Zeker voor de komende jaren. Hopelijk mag ik samen met hem in Almere strijden.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Voor zover ik weet is Bas geen full-time prof atleet.

Anoniem zei

Volgens Bas zelf (in ieder geval zijn website), is hij wel full-time triathleet. groeten