zaterdag 7 maart 2009

BMC CX01


Veltec heeft vandeweek via fietsspeciaalzaak Roelofs mijn BMC CX01 cyclecross fiets geleverd.

Ik wilde graag een cyclecrossfiets zodat ik met slecht weer eerder de weg op kan. Bij mogelijke gladheid ben je toch meer zeker op een cyclecross- dan op een normale racefiets. Bovendien moet ik volgend jaar trainingen gaan doen tijdens het woon- werkverkeer en dat betekent veel in het donker rijden. Ook dan is zo'n fiets prettiger. Mijn voorkeur gaat bovendien uit naar een cyclecrossfiets i.p.v. een ATB omdat daarmee je houding niet zo erg verschilt van je normale racefiets. Bovendien is het erg leuk om hard door het bos te crossen. Ook kan ik deze fiets gebruiken in combinatie met mijn Powertapwielen.

Vandaag gelijk de eerste rit gereden; de Posbankroute. Na deze rit had ik twee gedachten:
1) jammer van die modderspetters op de splinternieuwe fiets
2) dit is leuk!! deze fiets had ik veel eerder moeten kopen!!

Voor de kenners:
- BMC CX01
- Shimano Ultegra SL
- Shimano PD-M520 pedalen
- FSA Gossamer crankset
- Easton EC90X voorvork
- Easton EC70 zadelpen
- Easton EA50 wielen
- Easton EA30 stuurpen
- Easton EA30 stuur (round)
- Schwalbe Racing Ralph cyclecrossbanden
- Selle Italia Shiver zadel

Geen opmerkingen: