woensdag 6 januari 2010

Hand gebroken

Nu ik even niet kan zwemmen heb ik tijd om een berichtje te plaatsen.


Afgelopen zondag ben ik tijdens een

mtb training over de Posbankroute een aantal keer onderuit gegaan. Hoofdzakelijk vanwege de gladheid. Op zich niks bijzonders want dat hoort er een beetje bij. Maar twee keer ben ik op mijn linkerhand gevallen en met name de tweede keer was dat erg pijnlijk. Ik ging er vanuit dat mijn

hand alleen gekneusd of verrekt was en ik heb de training gewoon volgemaakt (4 uurtjes).


Omdat de omgeving mooi was heb ik nog deze foto gemaakt (met 1 hand). 's Avonds thuis begon de hand wat op te zwellen en werd hij een beetje blauw. Toch maar even naar de huisartsenpost op zondagavond. De dokter gaf al snel aan dat de middenhandsbeentjes waarschijnlijk gebroken zijn en dus stuurde hij mij door naar het ziekenhuis.

Daar foto's gemaakt en gips er omheen. Nog niet het definitieve gips omdat eerst de zwelling moet afnemen.

Volgende week gaat dit eerstegips er af en wordt de volgende stap bepaald. Voorlopig dus niet zwemmen. Fietsen en lopen heb ik ook nog niet gedaan maar dat zou in theorie wel kunnen.

Geen opmerkingen: