zondag 27 juni 2010

Triatlon Gendt

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik het erg gemist heb om in deze triatlon van start te gaan. Ik begrijp nu niet dat ik de afgelopen jaren heb gekozen voor andere prioriteiten. Bij deze neem ik mij voor om meer te genieten van het sporten.

Bij de allereerste zwemslag merkte ik dat dit niet mijn dag was. Jeetje, wat was ik aan het harken. Evert Scheltinga moest ik laten gaan en ik had moeite om Johnny Manders te volgen.

Het fietsen was niks beter. Ik haalde nu een veel lager wattage op 40 km dan ik dit jaar over 80 km al heb gefietst. Dat is geen best teken realiseerde ik mij en daarop heb ik mijn tactiek aangepast. Menno Oudeman kwam ondertussen sterk opzetten tijdens het fietsen. Ik wist toen dat een derde plaats het hoogst haalbare was vandaag.

Evert Scheltinga koerste af op een fantastisch parcoursrecord (1.46.25: het oude stond op 1.48.45 uit 1999) en ik moest alle zeilen bijzetten om Cornelis Scheltinga van de 3e plaats af te houden.

 



Geweldige prestaties geleverd vandaag door de deelnemers in deze hitte. En ik heb weer ouderwets genoten en afgezien.

Links:
Foto's
Uitslag

Bijwerken van de adelaarskalender volgt binnenkort (Vier heren komen de top 25 binnen en 1 dame de top 15).

Geen opmerkingen: