maandag 14 juni 2010

Trainen in Bocholt

Een week voor het NK lange afstand in Stein wilde ik nog een laatste pittige training doen. Dan is het natuurlijk makkelijker om dat tijdens een wedstrijd te doen. Een kwartier van mijn huidige woonplaats ligt Bocholt waar dit weekend de 23e editie van de Aasee triathlon werd gehouden.

Mijn opdracht was helder: zwemmen mag voluit maar op de fiets en met name tijdens het lopen erg inhouden.

Alexander Janitzki, die op late leeftijd op stoom begint te komen, had na de 2 km zwemmen al 2 minuten voorsprong opgebouwd. Ik kwam samen met een oud ploeggenoot Heiko Tewes uit het water. Janitzki wist tijdens het fietsen zijn voorsprong op ons met een minuut uit te bouwen. Ik hield mij koest volgens de opdracht. Tijdens het lopen was het al snel bekeken. Tewes loopt niet goed en Janitzki was ver vooruit. Dus lekker rustig de 20 km volmaken.

Eigenlijk helemaal niet spannend. Maar ik heb lekker getraind :-)

 

Links:

Volledige uitslag
Bericht op Bocholt.de
Foto’s

1 opmerking:

Anoniem zei

Succes in Stein en de week erop een trainingswedstrijd ( die gaan je dit jaar goed af) in Gendt!
groeten,
Menno