zaterdag 26 februari 2011

Sportvasten dag #3

Tijdens deze kuur begint de dag altijd met wegen. Vandaag precies 75 kg. Dat is dus “maar” 300 gram lichter dan gisteren. Op de eerste dag verloor ik bijna een kilo. Maar dat is ook logisch. De eerste dag is het vooral de maaginhoud die slinkt.

Alhoewel morgen pas de echte drie vastendagen beginnen, mag ik vandaag ook alleen maar sap. Maar wel veel meer dan morgen. Als ontbijt 300 ml appelsap, lunch 300 ml sinaasappelsap en een diner van 450 gram groentesap. Voor de rest alleen water en eventueel thee.

‘s Ochtends 30 minuten gezwommen en ‘s avonds 30 min hardgelopen. De trainingen tijdens deze kuur moeten redelijk intensief zodat je de resterende koolhydraten in je lijf aanspreekt. En niet te lang zodat je geen verstoring krijgt ik je eiwitbalans voor het herstel. Ik merk dat ik wat minder kracht in mijn lijf begin te krijgen. Met name tijdens het zwemmen merk ik dat. Het lopen ging nog prima.

Gewicht: 75,0 kg

Geen opmerkingen: