vrijdag 1 augustus 2008

Voorbeschouwing triatlon Eupen

Dit wordt mijn derde start tijdens de halve triatlon van Eupen (2,5 km zwemmen, 80 km fietsen en 21 km hardlopen). Ik behaalde in 2004 de 10e plaats en vorig jaar de 6e. Dit jaar is een podiumplaats hopelijk haalbaar.

Het zwemmen in Eupen is in een prachtig gelegen stuwmeer. Een simpel heen en weer parcours. Het fietsen en lopen gaat over een heuvelachtig terrein dwars door een natuurpark. Ik ga graag naar deze wedstrijd omdat het een schitterende omgeving is en niet al te ver rijden van huis. Ik heb geen idee welke kanshebbers op de overwinning mee doen. Alhoewel vorig jaar een Tjech de overwinning pakte doen hoofdzakelijk Belgen, Nederlanders en Duitsers mee. Pieter Helin (de winnaar van Stein) doet mee, maar verder heb ik geen idee wie nog meer kanshebber is. Dat is ook niet belangrijk. Ik ga van mijn eigen krachten uit :-)

Geen opmerkingen: