zondag 17 augustus 2008

Zwemtocht Grave

Op de website van VZC zag ik een aankondiging van een prestatie zwemtocht in Grave. Omdat ik een keer de Almere afstand in open water wilde zwemmen kwam die tocht goed uit in mijn planning.

Het idee is simpel. Met z'n allen op een boot die 2,75 of 5,5 km een richting op vaart. Iedereen van de boot af om vervolgens diezelfde afstand terug te zwemmen. Dit alles in het kader van de waterfeesten in Grave. De sfeer was relaxt en gezellig.

Ik koos voor de lange afstand: 3 nautische mijlen. Dit is ongeveer 5,5 km. We hadden de stroming iets mee en daarmee kwam ik uit op een tijd van precies 1 uur.

Samen met Johnny Manders, die een dag eerder de triatlon van Veenendaal had meegedaan, zwom ik deze afstand. Redelijk rustig aan gezwommen maar mijn armen en schouders waren toch vermoeid na afloop. In ieder geval weet ik nu wat het is om een uur lang achter elkaar te zwemmen. In Almere hoop ik ongeveer 10 minuten eerder uit het water te zijn.

Geen opmerkingen: